Ανάπλαση σταθμού μετρό Ευαγγελισμός

Η περιοχή του Ευαγγελισμού χαρακτηρίζεται ως ένα πολυδύναμο κέντρο για την Αθήνα, ένα καθοριστικό σημείο αστικής κινητικότητας που αναδιανέμει κινήσεις και ροές πεζών και οχημάτων. Σε άμεση γειτνίαση συναντάμε μία σειρά δημόσιων χρήσεων και κτιρίων, σημαντικούς οδικούς άξονες, προσβάσεις στα αστικά ΜΜΜ και εκτενείς ελεύθερους χώρους πρασίνου εντοπισμένους σε ένα συνεχές δίκτυο. Αυτή η παράδοξη αιώρηση ανάμεσα στην έννοια του κόμβου, όπου συγκλίνουν και συμπλέκονται πολλαπλές ροές, και της νησίδας, ως μιας περιοχής αποκλεισμένης περιμετρικά από κεντρικούς οδικούς άξονες, θέτει ένα δύσκολο όσο και γοητευτικό αρχιτεκτονικό πρόβλημα.

Τοποθεσία: Αθήνα, Ελλάδα
Year: 2023
Area: 48.450m²
Category: Τοπιακός Σχεδιασμός, Διαγωνισμός

Διακρίσεις: 2ο Βραβείο

Δημοσιεύσεις: Archisearch [LINK]

Στεφανάκης Δημήτρης – Studio 99

Κουτσιούμπας Βαγγέλης – ΝοnState Studio

Moυσμουλίδης Θάνος – MID Studio

Γιαμάκου Φωτεινή – Giamakos Architects

Σουλάκης Νίκος – Αρχιτέκτων Μηχανικός

Πολυμενίδης Μιχάλης – SPACEOP AEC

Τριχιάς Κώστας – LAASTIK

Ρέτσιος Γιάννης – φοιτητής Αρχιτεκτονικής

Νανάς Θέμης – φοιτητής Αρχιτεκτονικής

Χριστοδούλου Κορνηλία – φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής

Ζανιδάκη Ελευθερία – Αρχιτέκτων Μηχανικός

Τσιάντου Στελίνα – Αρχιτέκτων Τοπίου

Γιαμάκος Σωτήρης – Giamakos Architects

Συνεργάτες:

Πολεοδομική θεώρηση και πρόταση σε συνεργασία με την Commonspace Co-op:

Ανδρίτσος Θάνος, Αρχιτέκτων Μηχανικός- Πολεοδόμος

Παρασκευόπουλος Γιάννης, Τοπογράφος Μηχανικός- Πολεοδόμος

Κουμπαρέλου Άρτεμις, Αρχιτεκτων Μηχανικός – Γεωγράφος

Συγκοινωνιολογική μελέτη σε συνεργασία με την Polinde

Τουμπουλίδου Έμιλυ – Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός

Σύμβουλοι:

Χατζηνικολάου Νίκος – Πολιτικός Μηχανικός – ΠΛΑΙΣΙΟ ΟΕ

Διονυσίου Παναγιώτης – Μηχανολόγος Μηχανικός

Ζέρβας Γιώργος – Πολιτικός Μηχανικός Υδραυλικών Έργων

Μιχαηλίδου Ευαγγελίας – Περιβαλλοντολόγος, Αρχιτέκτων

Καραπάνος Σταύρος – Γεωπόνος

Τον διττό αυτό χαρακτήρα επιχειρούμε να επεξεργαστούμε με την πρόταση μας στοχεύοντας στην επανερμηνεία της περιοχής και την ενεργοποίηση της, διατηρώντας ωστόσο στοιχεία και χαρακτηριστικά που συνιστούν την ταυτότητα της.Στρατηγικά ενισχύεται ο χαρακτήρας του πάρκου ως κόμβου διοχέτευσης της κίνησης στον αστικό ιστό με τη χάραξη νέων και την διατήρηση υφιστάμενων διαδρομών, ενώ μικροσκοπικά λεπτοί αρχιτεκτονικοί χειρισμοί κοντά στην ανθρώπινη κλίμακα αναβαθμίζουν αισθητικά την περιοχή. Our proposal aims to address this dual character of the park by redefining and activating the area, while retaining elements and characteristics that constitute its identity.

LYNCH DIAGRAM
Artboard 1 copy 17
Artboard 1 copy 18
Artboard 1 copy 19

Ήπιες επεμβάσεις, που εκτείνονται στα όρια των απαιτούμενων, και η ανασύνταξη του πρασίνου έπειτα από τα έργα του μετρό, τονίζουν τη λειτουργία του αστικού άλσους ενώ η επανάχρηση υφιστάμενων υλικών συμβάλει στην διατήρηση ενός μικρού οικολογικού αποτυπώματος. Σε πολεοδομική κλίμακα η οδός Ριζάρη μετατρέπεται σε οδό ήπιας κυκλοφορίας εξασφαλίζοντας την καλύτερη σύνδεση του σταθμού και του πάρκου με το δίκτυο πράσινων ελεύθερων χώρων της πόλης.

Back to list